
Silnik rakiety na paliwo stałe o średnicy 300 mm do trójstopniowej rakiety suborbitalnej został pierwszy raz przetestowany przez zespół badawczo-projektowy z Wojskowego Instytutu Technicznego Uzbrojenia na hamowni w Zielonce. Przy współpracy w ramach projektu trójstopniowej rakiety suborbitalnej w konstrukcji wykorzystano projekt WITU, do którego dyszę i elementy mechaniczne wykonywały Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 1 S.A., lidera projektu. Odlewane paliwo zostało przygotowane i zaelaborowane przez Zakład Produkcji Specjalnej „GAMRAT” Sp. z o.o., którzy to dostosowali swoje możliwości produkcyjne do odlewania takich i większych silników rakietowych. Osiągnięte parametry potwierdziły założenia konstrukcyjne i zwieńczają wysiłki włożone w pierwszy etap projektu.
Masa paliwa znajdująca się w silniku wynosi 100 kg. Silnik uzyskując impuls całkowity o wartości przekraczającej 240 kNs jest największym do tej pory wytworzonym silnikiem na paliwo stałe w kraju. Korpus cechuje się niską masą i jest wykonany metodą nawijania włókna w osnowie żywicy. Podobna technologia stosująca materiały kompozytowe została zastosowana do wytworzenia dyszy silnika. Użycie i opanowanie tych technik pozwala na skalowanie tych rozwiązań do większych rozmiarów rakiet. Dzięki zaangażowaniu konsorcjum budowane są przełomowe kompetencje w dziedzinie budowy rakiet do zastosowań cywilnych i wojskowych, ze szczególnym uwzględnieniem rakiet przeciwlotniczych i pocisków taktycznych.
Koncepcja powstała dzięki zaangażowaniu środków unijnych w ramach projektu „Opracowanie trójstopniowego suborbitalnego systemu rakietowego do wynoszenia ładunków badawczych” przy dofinansowaniu z konkursu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju: Szybka Ścieżka – Technologie Kosmiczne 5.1.1.1/2019, nr umowy POIR.01.01.01-00-0834/19-00.

